ISKIERKA DLA MOJEGO MALUCHA

Sprawdź, co dziecko zyska, uczęszczając do naszego przedszkola

Plan dnia

Aby zapewnić dziecku wewnętrzny spokój oraz poczucie  bezpieczeństwa, dbamy o utrzymanie stałego planu dnia. Jest w nim czas na naukę, sen i zabawę.

 

Nasze przestrzenie

Dzieci w różnym wieku odczuwają różne potrzeby. Nasze przestrzenie dopasowują się do potrzeb Twojego dziecka.

Rozwijamy talenty

Każdy ma w sobie iskierkę artysty plastyka. Każdego dnia może ją ukazać i czuć się u nas swobodnie w tworzeniu, bo ma do tego przygotowane materiały i przestrzeń. A brudne ubranko, to też nasz mały wyznacznik dziecięcej radości tworzenia.

Życie społeczne

Życie społeczne to też uczenie empatii do tych, którzy tego bardzo potrzebują. Co roku bierzemy udział w wielu akcjach charytatywnych. 

Plan dnia

Harmonogram:

Optymalna praca z programem wychowania przedszkolnego powinna być dobrze zaplanowana. Dlatego planujemy każdy dzień, tydzień, miesiąc i rok przedszkolny. W każdym momencie dnia dobieramy adekwatne do czasu metody i formy pracy z wychowankiem, jego bieżącymi potrzebami, które służą jego wielostronnemu rozwojowi i dobremu samopoczuciu.

  Harmonogram dnia:

6:30-8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań
8:00-8:20 PORANNY KRĄG: zabawy integracyjne / poranne zabawy ruchowe
8:20-8:30 Porządkowanie sali, czynności higieniczne
8:30-9:00 ŚNIADANIE
9:00-10:15 Zajęcia dydaktyczne wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego / zajęcia dodatkowe: teatralne / taniec / sportowe / rytmika / logopedia / j.angielski
10:15-10:30 PRZEKĄSKA: jabłko, gruszka, marchewka, banan, owoce sezonowe
10:30-11:00 Czynności higieniczne i przygotowanie do wyjścia na dwór
11:00-12:00 Wyjście na świeże powietrze
12:00-12:10 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne
12:10-12:40 OBIAD
12:40-13:00 Czynności higieniczne, przygotowanie do odpoczynku, mycie zębów
13:00-14:00 Leżakowanie lub odpoczynek dzieci, słuchanie banej, muzyki relaksacyjnej, kołysanek, czytanie książek
14:00-14:10 Czynności higieniczne przed podwieczorkiem
14:10-14:30 PODWIECZOREK
14:30-15:00 Zajęcia dydaktyczne wynikające z podstawy programowej wychowania przedszkolnego / profilu przedszkola
15:00-16:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb, zabawy tematyczne, zabawy terapeutyczne z zakresu mowy i ruchu, konstrukcyjne, orientacyjno-porządkowe. Samorzutna działalność dzieci wynikająca z ich zainteresowań i specyficznych potrzeb, słuchanie bajek opowiadanych lub czytanych przez nauczycielkę. Zabawy zorganizowane i dowolne.
16:00-17:00 Rozchodzenie się dzieci do domów, zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań

Codzienne Spacery:

Wiemy, jak ważne jest wyjście na świeże powietrze.

Niektóre z wyjść wiążą się z celami edukacyjnymi i obserwacją przyrody, kształtowaniem rozwoju fizycznego i wytrzymałości dzięki zorganizowanym ćwiczeniom, inne są czystą zabawą na trawie lub na placu zabaw, a jeszcze inne mają w sobie moment na wyciszenie i złapanie oddechu.

Wyjścia odbywają się w każdej pogodzie – budowanie bałwana to pierwszy cel podczas opadów śniegu, a gdy słoneczko świeci bierzemy kocyki i urządzamy pikniki, deszcz nam też nie straszny tylko bardzo dobrze się do niego przygotowujemy.

Dzięki  bliskości tego terenu zielonego mamy możliwość docenienia przyrody i obserwowania jej zmian w każdej porze roku. Dodatkowo Park Zielony jest centrum dzielnicy Aniołki,  tutaj odbywają się różnego rodzaju eventy w których bierzemy udział i aktywnie promujemy to miejsce. 

Nasze przestrzenie

  1. Umeblowanie przedszkola wybraliśmy aby w pełni wykorzystać przestrzeń sal. Otwarte półki, przestrzenne szuflady na rozmaite skarby dzieci i zabawki, kolory, wybrane wzory i aplikacje nadaje przestrzeni niepowtarzalny bajkowy charakter.
  2. Umeblowanie jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 1604).
  3. Dopasowujemy rozmiar kszesełek i stołów minimum 2 razy w roku zgodnie z Wymiarami funkcjonalnymi krzeseł i stołów zgodnie z Polską Normą PN-EN-1729-1:2016; PN-EN-1729-2:2016: Meble. Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych.

 

ZABAWKI! Najważniesza w parze z nauką jest zabawa! My bawimy się: klockami LEGO i LEGO Duplo, klockami magnetycznymi, klockami typu gofry, słomki, ażurki, wieżyczki, jeżyki, kwiatki i wiele innych, lalkami materiałowymi i klasycznymi bobaskami, figurkami zwierząt, labiryntami przestrzennymi, układankami, pojazdami z metalu, plastiku i drewna, pociągami i torami, kuchnią z kompletnym wyposażeniem, straganami z produktami spożywczymi, domkami dla lalek i innych postaci. Kiedy mamy chęć to zabawki robimy sami! – własna waluta, radio ISKIERKA czy papierowe stwory. 

Klocki do konstruowania

Nasze ulubione to bazy, miasta i parkingi.

Lalki

To nasze najlepsze przyjaciółki do spania, bycia pacjentem, bycia dzieckiem i oczywiście to spacerowania w wózeczkach.

Figurki

To ciekawi bohaterowie zabaw z naszym głosem. Ryczymy, piszczymy i wydajemy rozmaite dźwięki aby tylko nasze figurki ożyły w zabawie.

Auta

Każdy miał w swojej recę autko stające do wyścigu. My je bardzo lubimy! Czasem okazuje się że betoniarka ma super dopalacze i jest szybsza od F1!

Zabawki kuchenne

Gotujemy podczas kuchcikowa krojąc, mieszając i doprawiając. Jednocześnie najpierw trenujemy w naszej zabawkowej kuchni!

Zabawa w sklep

Jak na zakupy, to tylko u nas zapłacicie nieskończoność nieskończoności gdy weźmiecie dużo zakupów 😁 i mamy do tego kasę do przeliczenia!

Domki, domeczki, wille

To kolejny punkt na planie zabawy. Tutaj czasem ktoś się wyprowadzi, ale tylko po to aby wprowadzić się za 5 minut.

Zabawki własnego pomysłu

Jedne z naszych ulubionych! Codziennie dzieci tną, sklejają i tworzą torebki, sukienki dla lalek, wyciągasy, świderki i inne nowatorskie zabaweczki.

Zabawa w majsterkowicza

Jak gotowanie, to i warsztat majsterkowicza! Tutaj młotek stuka, śrubokręt kręci, tylko patrzeć jak pracują przyszli mechanicy.

Rozwijamy talenty

W przedszkolu mamy całe wyposażenie do fantastycznych przedstawień dziecięcych. Dzieci mogą ćwiczyć swoje umiejętności aktorskie, wokalne, taneczne podczas przedsztawien z okazji dnia babci, dziadka, mamy, taty, jasełek czy powstania nowej pory roku. 

Rozwijamy talenty językowe dzieci. Każdego dnia mamy język angielski i dzięki temu szybko widzimy efekty tak intensywnej pracy. Często mamy dzieci wielojęzyczne co sprzyja dodatkowym doświadczeniom i otwartości. 

Życie społeczne

Bycie razem

Docenianie siebie i drugiej osoby to trudna sztuka do przekazania szczególnie tak młodym ludziom, jak nasi podopieczni. Staramy się być obecni w każdej chwili niosącej za sobą emocje. Ukazujemy jak sobie radzić, gdy jesteśmy bardzo szczęśliwi, gdy jest nam źle czy potrzebujemy wsparcia. Uczymy świętować wyjątkowe dni i okazje, mamy zajęcia bazujące na emocjach i porozumiewamy się używając elementów komunikacji opartej na empatii.
Bycie razem szczególnie o poranku jest wyjątkowe, gdy dzieci się zbierają, to mieszają się wiekowo. W tej szczególnej części dnia odbywają się rozmaite zabawy integrujące, tańce i gimnastyka poranna oraz rozmowy w kręgu, gdzie każdy ma szansę coś powiedzieć lub pomilczeć i posłuchać opowieści innych. 

Nasze Motto

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” 

Janusz Korczak